Sanatçıyla kurduğu tiyatro okullarından yeni projelerine ve aşka uzanan keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Kadından komedyen olmaz” klişesini ters yüz eden bir isimsiniz. Sizce bu algı niye var? Oya Çınar/ Posta
Asuman Dabak: Yeni nesil oyuncuların çoğu kötü
Usta oyuncu Asuman Dabak şu sıra sahne heyecanı yaşıyor. Dünya Çingene Şarkıları projesi kapsamında Suzan Kardeş’le birlikte dünya turnesine de çıkacak.
1
16
- Aslında o algının doğrusu, “Güzel kadından komedyen olmaz” şeklinde. Yoksa Adile Naşit’imiz var, Ayşen Gruda’mız var. Bir defa özellikle bu yeni jenerasyon oyunculardaki güzellik kaygısının değişmesi gerekiyor. Rol neyi gerektiriyorsa oyuncu onu yapmak zorunda. Yurtdışına baktığınız zaman komedyenler hem komediyi hem dramayı iyi oynayan oyunculardır.
2
16
"ARAP ATI GİBİYİM" Hep tartışılır, zor olan güldürmek mi gerçekten? - Tabii ki güldürmek zor. Yoksa uzun uzun, hülyalı hülyalı bak, gözleri doldur… Şimdi bir de suni gözyaşları çıktı malumunuz. Doğalında ağlayamayan oyuncular var. O tekniği bile bilmiyorlar. Siz sırf bu nedenle esas kadın rollerini kaçırmış olabilir misiniz? - Benim öyle rollerde gülmem geliyor. Belki buna fazla özgüven diyebilirsiniz, ama hiç "Dramatik karakterleri oynayayım" demedim. Bir de ben Arap atı gibiyim. Komedi oynadıkça daha çok coşuyorum. İçimdeki potansiyel daha iyi ortaya çıkıyor. İnsanları güldürmeyi seviyorum.
3
16
Yeni nesil oyuncuları nasıl buluyorsunuz? - Çok kötü... Kendini yetiştiren yüzde 10’luk kesimi tenzih ediyorum, ama yüzde 90’ı çok kötü. Televizyon zaten şu dönem tam bir görüntü kirliliği. Çok yeni oyuncu var halbuki… - Onlara oyuncu demeyelim isterseniz. Eli yüzü düzgün, fiziği iyi diye çocukları setlere satarak ucuz bir sektör oluşturuldu. Kalitatif mi kantitatif mi diye bir soru vardır. Şimdi her şey kantitatif. Ucuz mahsul resmen. Çocuklar da üç kuruş paraya kendilerini mahvediyor, kötü malzeme oluyorlar. Oyuncu kolay yetişmiyor. Çok yanlış bir stratejiyle gidiyorlar.
4
16