Belgesel kanalları (Doku Drama) güncel tarih ile ilgili bol görsel malzemeli işler. Stüdyo sohbetleri, skeçler, konserler, hatta tiyatro oyunu. Televizyonculuk eşittir dizi bizde. Öyle bir boyuta geldi ki “televizyon izleyicisi” yerini “dizi izleyicisine” bıraktı. Bu iş son 10 yıldır tavan yapmış durumda. Televizyonun yıldızı yok. Dönüp dolaştık yine Mehmet Ali Erbil’e geldik. Esra Erol ve Müge Anlı’nın başı çektiği gündüz kuşağının belli isimleri dışında televizyon yıldızı yok. Ev ahalisi “İzlenecek bir şey yok” adıyordu. “Güldür Güldür”ün eski bölümleri yayınlanıyor. Bir tek onlara bakıyorlar.
Program Zenginliği Vardı
Odada kanalları dolaşırken 90’lı yıllar ve 2000’lerin başı geldi. Yayıncılık vardı. “Reality programları” vardı. “Söz Fato”da, “Sıcağı Sıcağına” “Sınır Ötesi”… Ses getiren haber programları; “32. Gün”, “Arena”, “Objektif”, “Ceviz Kabuğu”(Hulki Cevizoğlu o zamanlar daha farklıydı) haber programları. “Laf Lafı Açıyor” da gündemin popüler isimleri ile söyleşiler olurdu. Oyuncusu, yazarı, çizeri, siyasetçisi, sansasyonel isimler ülkenin popüler tarihi gibiydi. Rüstem Batum Show’da Turgut Özal konuk olmuştu mesela. Hani böyle el pençe divan soruların sorulduğu, günümüz sohbetleri gibi değildi. “Saadettin Teksoy” toplumsal kara mizahın gerçek adresiydi. Necef Uğurlu’nun “Karşı Şovu” nun tek karesini bugün yapamazsınız... Çok daha hareketli, çok daha renkli, çok daha yaratıcı programlar vardı. Deli doluydu, kantarın topuzunun kaçtığı çok oluyordu. Ama bir televizyon vardı. Habercilik vardı, düzeni olabildiğince sorgulama vardı.
Siyaset Meydanı; Bir Daha Yapılır mı?
Başlı başına bir Türkiye yelpazesiydi. Bugün kıyısından geçemezsiniz. RTÜK tepenize biner. Sosyal medya ayağa kalkar. Sadece Odatv’nin haberlerinden bir "Reality Show” ya da “32. Gün” benzeri ekranda iş yapmanız mümkün mü? Milliyet’te birlikte çalıştığımız sevgili Abbas Güçlü’nün “Genç Bakış” programı üniversitenin demokratik, bir o kadar da delikanlı heyecanını verirdi. Gençler bir programda ülke ile ilgili konuşuyor, tartışıyor bazen kavga da ediyordu. Bugün bu programı yapabilir misiniz? Şimdi biz sessiz sedasız “Gençlerle Buluşma” yapabiliyoruz.
Bugün Olan; Kadrolu Tartışma
Diziler ve “Güldür Güldür” dışında ne var? Şov yok, eğlence yok, haber program yok, tartışma yok açık kanallarda. Tartışma haber kanallarında. Her kanalın bir ekibi var. Yeni format olarak, Cüppeli Ahmet Hoca’nın ülkemiz ile alakalı görüşlerinin yer aldığı program sunuluyor. Bir tek NTV yeni formatlar deniyor. Sinan Canan, Ahmet Mümtaz Taylan, Ceyda Düvenci’nin sundukları programlar. Ev ahalisi izliyor mesela. Sonra Mete Çubukçu’nun, belki de geçmişten bugüne kalan, tek haber programı “Mete Çubukçu ile Pasaport”
Akılda Kalan Bir Tane Çocuk Programı Var mı?
“7’den 77’ye” kuşağı diyorlardı. Barış Manço’nun sunduğu program. Var mı böyle bir program şimdi? Çocukların yıldızı bir TV ismi var mı? Kanalların başka bir şey düşünmemesi ve izleyicinin de bu gidişata ayak uydurması normal. Bunlar gerçekler. Bir başka gerçek de televizyon yayıncılığı adına yapılanın eksik olduğu. Dizileri kaldırınca geriye bir şey kalmıyor. Bir sezon dizi koyma bu şekilde devam et reytingler ne oluyor görürsünüz.
ALTAY’DAN TUNA’YA; BİR KIZIL ELMA HAYALİ Mİ?
‘Teşkilat' kült dizi olma yolunda ilerliyor. Hamasetin tonunu ayarlayabilmesi, hikayesi ve ana karakterlerin izleyici ile (Özellikle Total) bütünleşmesi 'Teşkilat'ı kalıcı kılıyor. Yeni sezonda “Türk devletlerini bir araya toparlama” mesajı geliyor gibi. Sordum “Geçen sene de bu konuları işlemiştik. Şimdi ana karakterimiz Altay. Hikayeye bu anlamda, bir şıklık getirmiş oluyoruz. Türk coğrafyasının bütününde bir Türk Devleti’nin hakimiyetine bir gönderme diyebiliriz bu sezon için” dediler.
Yeni Sezon Kodları Fragmanda
Tolga Sarıtaş sanki bir önceki karakterinin devamı gibi… Üstü kapalı bir 'Söz'deki Yavuz Karasu devam edecekmiş hissi oldu. Yapımcı TİMS& B Production'dı. 'Teşkilat'ın da yapımcısı. Tanıtımda, düşman sarı ışık huzmelerinin yarım aydınlattığı, büyük bir masanın etrafında toplanmış. “Tüm kirli ittifakları ile dört koldan saldıracaklar” cümlesi duyuluyor. Dış politikamızın temel taşı “Dış düşmanlar" teması, bu sezon da kendini gösteriyor. Dizide “Tek bir ağızdan 100 yıl önce olduğu gibi haykıracağız. Biz burdayız” sloganı yine iktidarın “İkinci Kurtuluş Savaşı”na bir gönderme gibi duruyor. Bir de Türk bayraklı yüzük… Türk dünyasının masaya vurduğu yumruk.
BİRİNDE BAHİS, DİĞERİNDE YOK
Avrupa kupalarında Play – Off maçları, bahis şirketlerini memnun etme haline dönüştü. Atv’de bahis şirketli bir maç izledik. TRT Spor’da ise böyle bir durum yoktu. Bana söylenen TRT şikayet etmiş, “Kaldırın bu bahis reklamlarını” diye. Ekranda tribünlerin altında bir siyah bant vardı. Bahis reklamlarının üstü örtülmüştü. Valla bir rakam söylediler. Bu reklamı verenler 400 bin dolara yakın para ödüyorlarmış yayınlansın diye…
FAUDA’YA CEVAP İÇİN ÇEKTİLER; HAMAS’IN SALDIRISININ KODLARI BU DİZİDE Mİ?
Netflix’te yayınlanan ve büyük ilgi gören “Fauda” dizisine cevap olarak bir dizi çekmişti. Adı; “Özgürlük Yumruğu”. 7 Ekim'de Hamas’ın İsrail’e yaptığı ani baskının ardından dikkatler bu diziye çevrildi. “Özgürlük Yumruğu”nda ne anlatılıyordu?
BENZER BİR SALDIRI
Hamas'ın silahlı kanadının liderleri, içlerinden birinin ifadesiyle “düşmanı [İsrail'i] şaşırtacak ve oyunun kurallarını değiştirecek” büyük bir saldırı düzenlemeye karar verir. Uzun süredir hazırlandıkları saldırının ayrıntılarını sadece bir avuç insan bilmektedir: Sınır çitlerindeki kontrol kulelerinin yıkılması, zırhlı araçların altına bombalar yerleştirilerek rehineler alınması ve bir askeri üssün ele geçirilmesi. Bu sahnelerin hemen hemen bütünü gerçekte yaşandı. Şimdi bu dizinin aslında bir mesaj olduğu yönünde iddialara var. Hatta çekimlerin yapıldığı sırada Hamas'ın, gizlice, El Aksa baskınına hazırlandığına inanılıyor.
Hamas Mesajı Verdi İsrail Uyudu
Bir iddia da öldürülen Hamas lideri İsmail Haniye’nin yerine gelen Yahya Sinvar’ın dizi tamamlandıktan sonra yaptığı açıklamada yattığı yönünde. Peki ne demiş Sinvar; “Bu diziyi yaratan ve üzerinde çalışan herkesin çabalarını alkışlıyorum. Çalışmalarınız bizi kurtuluşa daha da yaklaştırıyor. Bu seri [Hamas'ın silahlı kanadı, Ezedin, El Kasam'a bağlı] Tugaylar da hazırladığımız çalışmaların ayrılmaz bir parçasıdır. Laboratuvarlarda üretilen silahlardan, istihbarat bilgisi elde etme plan ve kabiliyetlerine kadar”.
SUUDİ ARABİSTAN İSTANBUL’DA FİLM ÇEKİYOR; ÜÇ TÜRK DİZİ FANI ARAP KADININ MACERASI!
Suudiler Türkiye’de film çekiyor. Çekimler Eylül ayında Riyad ve İstanbul’da eş zamanlı başlayacak. Filmin Orta Doğu pazarında 2025 yılında piyasaya girmesi düşünülüyor.
Türk Dizi Hayranlarının Başına Gelenler
Hikaye, en sevdikleri aktörle tanışmak için Suudi Arabistan'dan İstanbul'a seyahat eden üç iflah olmaz Türk dizisi hayranını anlatıyor. Ancak bu yolculuk, hayranı oldukları yıldızı kaçırmakla suçlanmaları ve kendi pembe dizilerinin içine düşmeleriyle beklenmedik bir hal alır.
Türk Star Oyuncu Aranıyor
Oyuncu kadrosunda Arap dünyasının önemli oyuncuları var; Khairiyah Abu Laban, Nermin Mohsen ve Mısırlı Engy Wegdan yer alıyor. Yapımcılar komedinin merkezindeki Türk yıldızı oynaması için bir başrol oyuncusuyla görüşüyorlar.
Kadınlar Meraklı
Neden böyle bir film çekiliyor. Türkçe dizi ve film içerikleri Arap coğrafyasında büyük ilgi görüyor. Özellikle kadın fanlar dikkat çekiyor. Sadece hayran oldukları oyuncuları ve mekanları görmek için İstanbul’a geliyorlar.
ARAP SİNEMASINA TÜRK SOSU
Türk dizilerinin bir filmin gişesinin önemli ölçüde etkileyeceği görüşünde yapım tarafı. Bu film ile yeni formülü de açıklıyorlar; Arap Sinemasa'nın unsurları ile popüler Türkiye tarzını harmanlamak.
Reyting Canavarı
Odatv.com