Nice Guy’dan ‘GÜNAHKÂR’ formül…

Yeni senaryo konusu bulmak yerine hazırı Türkçeleştirmek isteyenlerin uyarlama merakı dizicilerimizin vazgeçilmez gerçeği oldu. Bu alanda bize en iyi uyan Güney Kore yapımları ki, bu düşkünlük yeni sezonda da kendini hissettirecek gibi.

Anibal Güleroğlu Anibal Güleroğlu

Geçtiğimiz yıl Güney Kore dizisi ‘I Am Sorry, I Love You’dan uyarlanan ‘Bir Aşk Hikâyesi’, aşkın fenomenine dönüşüp FOX ekranlarında epeyce iş yapmıştı. Gayet iyi giden tablo yayın saati kaymaları, gün değişimi gibi etkenlerle bir parça bozulsa dahi dizi, hem izleyiciye hitap eden konusu hem de işleniş biçimiyle bütünleşen oyuncularının genç seyircide yarattığı etki sayesinde beğeni çıtasını yüksek tutmayı başarmıştı.

Yine de bu performans, Seçkin Özdemir’in canlandırdığı Korkut Ali karakterine mutluluk yaşatmayarak takipçilerine üzücü bir son yaşatan dizinin 36. bölümde noktayı koymasını engelleyememişti. Şimdi onun yarattığı boşluğu doldurmak üzere, FOX TV yeni bir yapımı devreye sokmaya hazırlanmakta…

Yaz sezonunda ekrana taşıdığı dizilerle yüzü büyük ölçüde gülen kanalın aşk ve dram tutkunları için yeni dönem müjdesi, ‘Günahkâr’!

EKRANLARIN YENİ İNTİKAMCISI…

‘Günahkâr’ derken, pembe dizi sıfatıyla bir dönem ekranlarda boy gösteren, orijinal adıyla ‘Pecadora’yı kast ettiğimiz sanılmasın. Bu ‘Günahkâr’, yine Güney Kore dizisi olan ‘Nice Guy’dan uyarlanan ve ekranlarımızın ‘Revenge’den sonraki intikamcısı olmaya hazırlanan bir yapım…

‘Günahkâr’ın orijinalinden ve medyada yer alan bilgilerden yola çıkıp içeriğin özüne değinecek olursak, içeriği, erkeklerin çıkarcı kadın kandırmacılığına kurban oluşu şeklinde özetleyebiliriz.

Aynı mahallede büyüyen iki gence odaklı öyküde Seçkin Özdemir’in canlandıracağı Yusuf hasta kardeşiyle birlikte yaşayan, geleceği parlak bir tıp öğrencisi kimliğinde… Aslıhan’ı canlandıran Hazal Filiz Küçükköse de, ismini duyurup zengin olma hevesindeki bir televizyon habercisi olarak karşımıza gelecek.

Yarattığı karakterler üstünden hepimizin içindeki karşıtlıklara dokunmaya niyetlenirken yine ilişki üçgeni kuracak olan dizinin konusu, tıpkı orijinalindeki gibi sevdiği kızın işlediği cinayeti üstlenmenin ardından doktorluk hayalleri suya düşen ve uğruna fedakârlık yaptığı kadının ihanetiyle intikamcıya dönüşen Yusuf’un plancılığıyla ilerleyecek. Tuna’yı canlandıracak Caner Tanrıverdi’nin de yakın arkadaş statüsünden yer alacağı gelişimde, yaşadıklarının acısını çıkartmayı amaç edinen Yusuf’un karşısına çıkacak alternatif ise mutsuz çocukluğunun hırsını ve anne özlemini bastırılmış duygularla yaşayıp dışarıya soğuk bir görüntü veren zengin kız olacaktır… Ki bu karakter de büyük ihtimal, Gülcan Arslan’ın canlandıracağı Saliha’ya denk düşecek.

Konunun ortaya koyduğu tablo çerçevesinde görünen bariz gerçek; tüm yerli yapımlarımız için geçerli olan kanıksanmış başarı hırsını tatmin için en yakınındakini harcama, aşk ve çekişme hallerinin elbette ki bu yapımda da bolca karşımıza çıkacağı. Bu nedenle Eylül’de devreye sokulacak ‘Günahkâr’ın içeriğinden mevcutların ötesinde bir yenilikçilik ve sürpriz beklememek lazım.

Buna karşılık geç kalınarak yapım kararsızlığı ihtimalini akıllara düşüren tanıtım fragmanını fazlasıyla yetersiz bulduğum, çekici durmakla birlikte negatif etki yaratma riskine sahip olan isminin de içerikle ne derece denk düşeceğini merak ettiğim ‘Günahkâr’ın başarıya ön avantaj sağlayabilecek bazı detayları da mevcut.

‘GÜNAHKÂR’IN ÖN AVANTAJLARI

Korel Cezayirli, Gülcan Arslan, Hazal Filiz Küçükköse gibi isimlerin de başrol kadrosunda yer aldığı; yönetmen koltuğunda Çağatay Tosun’un oturacağı MF yapımı ‘Günahkâr’ın baş avantajı, orijinalinin özellikle genç izleyici tarafından beğenilerek izlenen melodramatik bir yapım olması!

Bunun ötesinde en dikkat çekici yanıysa, kadrodaki iki erkek oyuncunun fenomen yaratma kapasitesi! ‘Bir Aşk Hikâyesi’ni beğenilir kılmakta büyük rolü olan Seçkin Özdemir’in varlığı bu noktada ilk avantaj…

‘Al Yazmalım’da İlyas’ı canlandırmanın ardından, ‘Bir Aşk Hikâyesi’ndeki Korkut Ali performansıyla asıl kendini gösteren Seçkin Özdemir’in yaratacağı çekicilik, diziye bağlanmaya ve ilişki rutinlerini görünmez kılmaya müsait baş etken.

Oyunculuk geçmişinde ‘Muhteşem Yüzyıl’da rol alıp Hürrem Sultan’ın mazideki sevgilisi Leo’yu canlandırdığını düşündüğümüzde çekiciliği katbekat artan Seçkin Özdemir bundan dolayı ‘Günahkâr’ın lokomotifi durumunda olacaktır. Tek şart, ‘Nasılsa her ikisi de Kore işi’ deyip Yusuf’u Korkut Ali’ye dönüştürmemesi!

Derya Şensoy’la mutluluk tablosu yarattığını magazin medyasından duyduğumuz yeni intikamcımız Selçuk Özdemir’in izleyici toplamaya elverişli kapasitesinin yanı sıra ekrana çıkmak için gün sayan dizideki bir diğer çekicilik, ayağının tozuyla modellikten oyunculuğa sıçrayan Caner Tanrıverdi’nin mevcudiyeti…

Best Model 2014 birincisi olup bu alanda pes etmeyeceğini ispatlamanın ardından kameralara soyunarak cesaretini de ortaya koyan ve kaslarını cömertçe sergilerken soyunmanın modellikten zor olduğunu söyleyen Caner Tanrıverdi, çapraz bağlantılı aşkla iftiracı suçu, ihanetle intikamı buluşturan ‘Günahkâr’ın avantaj erkek yönünün tamamlayıcısı.

Rol becerisini, performansını izledikten sonra değerlendireceğimiz Best Model Turkey 2014 birincisinin görselliğiyle, arzulanan tatminkârlığı sergileyeceği meydanda! Anlayacağınız bu iki yakışıklı, önceliği dış görünüşe veren aşk fenomenlerini ‘Günahkâr’a çekme konusunda büyük ölçüde yeterli olacaktır.

Kas ve cazibe detayını böylece tamamlayan yapımın aşk-dram tutkunlarını tatmin edecek son avantajı da, senaryosunun Makbule Kosif’e ait olması… Zira her ne kadar yabancılardan alıntı yapımlar, hazır konunun üstüne oturulmuş gibi görünse de izleyiciye hitap edebilecek şekilde yerlileştirilmeleri çok önemli. Bu nedenle Makbule Kosif ve ekibinin işin içinde olması, ‘Bir Aşk Hikâyesi’ uyarlamasıyla genç izleyiciye ulaşmayı başarıp Güney Kore dizilerini Türkçeleştirmedeki maharetini ispatlaması, yaptıklarımız yapacaklarımızın teminatı, mahiyetinde.

Dolayısıyla benzer dizi kültürünü avantaja çevirmede ustalaşan ekibin Gülay Baltacı, Zuhal Gencer, Efe Tuncer, Alper Kut, Esra İşgüzar gibi isimlerin katkıda bulunacağı ‘Günahkâr’da da iyi iş çıkartacağını düşünmek, boşa umut beslemek olmayacaktır.

Melodram dozu yüksek, gözyaşı akıtma yönü kuvvetli ‘Nice Guy’dan ‘Günahkâr’ formülünü yaratanlar, etkili bir son yaşatan orijinalinin olayları farklı boyuta taşıyarak diri tuttuğu ritme ulaşabilecek mi derseniz… Bunu da izleyip göreceğiz.

Anibal GÜLEROĞLU

[email protected]

www.twitter.com/guleranibal